ساخت نوعی پوست هیدروژل لمسی برای استفاده در واقعیت مجازی و افزوده

ساخت نوعی پوست هیدروژل لمسی برای استفاده در واقعیت مجازی و افزوده

محققان نوعی پوست هیدروژلی لمسی ساخته اند که به آن پوست الکترونیکی نیز گفته می شود. این پوست می تواند احساس لامسه را دنیای مجازی و واقعیت افزوده شبیه سازی کند.

محققان دانشگاه سیتی پوست الکترونیکی به نام We Tac را توسعه دادند که بسیار نازک و پوشیدنی بوده و می تواند احساس لامسه را در دنیای مجازی به کاربر منتقل کند. در دستگاه های پوشیدنی که امکان دستکاری اشیا مجازی وجود دارد محدودیتی از نظر بازخورد لمسی وجود نخواهد داشت.

البته دستگاه های پوشیدنی کنونی به تنظیمات پیچیده نیاز دارند و از نظر اندازه نیز بسیار بزرگ هستند. سیستم پوست مصنوعی We Tac جدیدترین در نوع خود محسوب شود. در این فناوری از هیدروژل لاستیکی استفاده شده که با چسبیدن به کف دست و بر روی انگشتان و با کمک یک باتری کوچک و ارتباط بلوتوثی می تواند از جریان الکتریکی برای ایجاد حس لامسه استفاده کند. امکان شارژ بیسیم باتری آن نیز وجود دارد. در این هیدروژل ۳۲ الکترود تعبیه شده است که با قرارگیری روی کف دست وظیفه ارسال جریان الکتریکی و ایجاد حس لامسه را برعهده خواهند داشت.

به گفته محققان در این سیستم با دستکاری ترکیبات الکترودها در قدرت های مختلف می توان احساس لامسه را در طیف وسیعی شبیه سازی کرد. به عنوان مثال حس گرفتن یک توپ تنیس یا راه رفتن موجود مجازی روی دست شبیه سازی خواهد شد.

این تیم تحقیقاتی قصد دارد فناوری خود را به سیستم های واقعیت مجازی یا افزوده اضافه کند. همچنین پوست هیدروژلی جدید امکان کنترل ربات ها از راه دور را به کاربر می دهد. به طوری که ربات می تواند حس لامسه را درک کند.

منبع: سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا

دیدگاه شما
رایان کلیک بلاگ
رایان کلیک بلاگ
استفاده از مطالب بلاگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام رایان کلیک بلاگ و لینک به منبع بلامانع است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.