معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

زمانی که طرفدار کنترل‌های لمسی نیستید اما همچنان می‌خواهید بازی‌های موبایل را تجربه کنید، این لیست از بهترین بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته می‌تواند برایتان مفید باشد.

بازی‌های ویدیویی طی سال‌های اخیر روی تمام پلتفرم‌ها گسترش یافته‌اند و باتوجه به سطح بالای دسترسی گوشی‌های هوشمند، بازی کردن در هیچ دوره‌ای اینقدر آسان نبوده است. بازی‌های موبایل تنوع فوق‌العاده بالایی دارند و شما می‌توانید به تجربه چیزهایی ساده مثل Doodle Jump، یا عناوین پیچیده و شگفت‌انگیز مانند Genshin Impact بپردازید. تنها چیزی که یک بازیکن موبایل را محدود می‌کند، قدرت سخت‌افزاری و فضای خالی موجود در آن است. و خب کسی که قصد دارد وارد فضای جدی‌تر گیمینگ شود، احتمالا مجبور باشد کنترل‌های لمسی را کنار گذاشته و به دسته روی بیاورد.

خوشبختانه وقتی بازی‌ها از پی‌سی و کنسول به موبایل پورت می‌شوند، قابلیت‌های پشتیبانی از کنترلر را با خود می‌آورند. این بدان معناست که یک سری از بازی‌ها با انواع و اقسام کنترلرها سازگار هستند. از سوی دیگر یک سری نرم‌افزار مانند BlueStacks نیز وجود دارند که به افراد اجازه می‌دهند بازی‌های موبایلی را به راحتی روی پی‌سی و با کیبورد و مورس تجربه نمایند. با این اوصاف، اگر قصد دارید همچنان با گوشی موبایل خود مشغول بازی شوید، این‌ها بهترین بازی های اندروید با پشتیبانی از کنترلر هستند:

Grand Mountain Adventure

ناشر: Toppluva

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

ورزش‌های مخاطره‌آمیز به درد هرکسی نمی‌خورند اما در هر حال جذابیت شگفت‌انگیزی دارند چراکه بسیار منحصر به‌فرد هستند و آدرنالینی که به همراه دارند باورنکردنی است. از میان این ورزش‌ها اسنوبردسواری هم هیجان‌انگیز و هم بعضا آرامش‌بخش است؛ همین بخش ماجرا در بازی Grand Mountain Adventure یافت می‌شود. پس اسنوبرد خود را بردارید و سطوح یخی دامنه کوه‌ها را درنوردید. کنترل‌های بازی بسیار روان به‌نظر می‌رسد و گیم‌پلی آن روی مهارت تمرکز دارد.

Soul Knight

ناشر: ChillyRoom

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

بازی‌ها می‌توانند رنگارنگ و پر تحرک باشند و این همان چیزی است که Soul Knight جذاب کرده. شما با یک سیاهچاله بی‌نهایت پر از تله، دشمن، اسلحه و لوت برای ساختن خودتان مواجه می‌شوید. شما در ابتدا می‌توانید از بین چند شخصیت مختلف یکی را انتخاب کنید و راه خود را به اتاق‌های تصادفی و بی‌پایان بازی باز نمایید. کنترل‌های لمسی بازی بسیار راضی‌کننده به‌نظر می‌رسند اما خب این لیست به بهترین بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته تعلق دارد؛ پس بله، Soul Knight پشتیبانی بسیار خوبی از کنترلر دارد.

Shadowgun Legends

ناشر: Madfinger Games

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

یکی از جذاب‌ترین موارد در رابطه با بازی‌های موبایلی این است که شما می‌توانید به آسانی به اینترنت وصل شوید و به مبارزه با بازیکنان دیگر به صورت آنلاین بپردازید (البته اگر همه چیز و همه کس فیلتر نباشند!). در بازی Shadowgun Legends شما به یک آرنا پر از عناصر رباتی و اسلحه وارد می‌شوید. همچنان که شما در یک میدان نبرد آینده‌گرا با انواع و اقسام اسلحه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید، تمرکز اصلی بازی روی حالت PvP (بازیکن در برابر بازیکن) است.

Roblox

ناشر: روبلاکس

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

داشتن چندین جعبه پر از قطعات که به شما اجازه می‌دهند هرچه دوست دارید بسازید، سرگرم‌کننده و جالب به‌نظر می‌رسد و خب روبلاکس دقیقا چنین کاری را انجام می‌دهد. این بازی سازه‌های زیادی در اختیارتان قرار نمی‌گذارد اما در عوض گزینه‌های بسیاری به شما می‌دهد تا طبق سلیقه خود سرگرم شوید. افراد مختلف پروژه‌های باورنکردنی و عظیمی در این پلتفرم خلق کرده‌اند، تا حدی که خود این پروژه‌ها شبیه یک بازی کاملا مستقل به‌نظر می‌رسند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید روبلاکس اکنون با ارزش‌ترین شرکت صنعت بازی‌سازی محسوب می‌شود.

Fortnite Battle Royale

ناشر: اپیک گیمز

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

به عقیده برخی‌ها، فورتنایت همان عنوانی است موجب انفجار بازی‌های بتل رویال بود. این بازی که روی تقریبا تمام پلتفرم‌های اصلی در دسترس قرار دارد، شکوه سوم شخص آن به پلتفرم موبایل نیز راه پیدا کرده. در فورتنایت شما می‌توانید برای بقا میان ۹۹ بازیکن دیگر بجنگید، با موجوداتی عجیب و ترسناک مبارزه کنید، یا اینکه در رویدادهای تصادفی و مختلف شرکت نمایید.

Dandara

ناشر: Long Hat House

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

با اینکه بازی‌های پلتفرمر دیگر مثل گذشته بزرگ و پرطرفدار نیستند، اما همچنان با مکانیک‌ها و طراحی‌های هنری جذابشان بازیکنان بسیاری را جذب خود می‌کنند. Dandara با هنر پیکسلی پرجزئیات داستان یک قهرمان را دنبال می‌کند که قصد دارد دنیا را از نابودی نجات دهد. طرفداران ژانر Metroidvania قطعا از این بازی خوششان می‌آید و پشتیبانی از دسته نیز ماجرا را آسان‌تر کرده. البته که بدون دسته هم تجربه Dandara شگفت‌انگیز است.

Portal Knights

ناشر: 505Games

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

قهرمان بودن به خودی خود می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد، اما مبارزه در کنار قهرمانان دیگر چطور؟ در دنیای Portal Knights شما می‌توانید در نقش یک قهرمان در دنیایی رنگارنگ و فانتزی به ماموریت‌های مختلف بروید و با هیولاها مبارزه کنید. چه تنها به این ماجراجویی بروید و چه با دیگران همراه شوید، کلی فعالیت و سرگرمی در دنیای بزرگ و باشکوه بازی وجود دارد. گرافیک بازی کمی به ماینکرفت شباهت دارد اما خب دنیای پورتال نایتس بسیار رنگارنگ‌تر و پویا‌تر به‌نظر می‌رسد.

Wonder Boy: The Dragon’s Trap

ناشر: Dotemu

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

Wonder Boy: The Dragon’s Trap یکی از بازی‌های کلاسیک در لیست ما است. داستان درباره یک ماجراجویی یک قهرمان است که ناگهان طلسم می‌شود و به شکل یک حیوان درمی‌آید. حالا او باید تلاش کند طلسم را بشکند و به حالت ابتدایی خود برگردد. پس از شکست هر اژدها، او فرم جدید به خود می‌گیرد که به او اجازه می‌دهد وارد مناطق جدید شود. از آنجا که این عنوان به صورت همزمان برای پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه شد، پشتیبانی بسیار خوبی از دسته برای Wonder Boy: The Dragon’s Trap وجود دارد.

Limbo

ناشر: Playdead

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

زمانی که عناوین منحصر به‌فرد و فوق‌العاده‌ای مانند Limbo وارد بازار شدند، بازی‌های مستقل بیشتر و بیشتر مورد توجه رسانه‌ها و عموم مخاطبان قرار گرفتند. لیمبو روی پلتفرم‌های مختلفی عرضه شده که یکی از آن‌ها موبایل است. این بازی شما را در نقش یک پسر کوچک قرار می‌دهد که باید در دنیایی تاریک و جهنمی از موانع مختلف عبور کند و زنده بماند.

لیمبو یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های مستقل دهه اخیر است و اگر آن را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا سراغش بروید.

Brawlhalla

ناشر: Blue Mammoth Games

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

Smash Bros به طور کامل عناوین مبارزه‌ای را بازتعریف کرد. با سطح قابل توجهی از آزادی، آیتم‌های قابل استفاده و نگرانی در رابطه با خطرات محیطی، Smash Bros خیلی از المان‌های گیم‌پلی و ژانر خود را دستخوش تغییر کرد. همین موارد درباره بازی Brawlhalla نیز صادق است. این بازی مبارزه‌ای دو بعدی و کارتونی می‌تواند نبردهای پرتنش و سریعی خلق کند. از آنجا که این عنوان برای سوییچ نیز در دسترس قرار گرفته، یکی از بهترین قابلیت‌های پشتیبانی از کنترلر را میان بازی‌های موبایلی دارد.

Dead Cells

ناشر: Motion Twin

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

بازی‌های روگ لایک و روگ لایت به‌خاطر ارزش تکرار بالا و چالش بسیار، محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارند. Dead Cells یکی از همین عناوین است که بازیکنان را برای اکتشاف در دنیایی دو بعدی پر از هیولاها و جادو به چالش می‌کشد. در هر دست بازی شما می‌توانید اسلحه‌ها، قابلیت‌ها و آیتم‌های جدیدی جمع‌آوری کنید که هر کدام شانش شما برای پیشروی بیشتر و رسیدن به پایان بازی را افزایش می‌دهد.

Sky: Children of the Light

ناشر: Thatgamecompany

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

به لطف بازی‌هایی چون Journey و Flower، مخاطبان به خوبی با عناوین ساده و شگفت‌انگیز مستقل آشنا هستند. سازندگان جرنی نهایتا سراغ بازی Sky: Children of Light رفتند تا تجربه فوق‌العاده دیگر برای مخاطبان رقم بزنند. این بازی تمرکز بیشتری روی جامعه بازیکنان دارد و آن‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

Minecraft

ناشر: Mojang

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

چگونه می‌توان درباره بازی‌های موبایلی حرف زد و به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین محصولات صنعت سرگرمی اشاره نکرد؟ بله، ماینکرفت نشان داد یک بازی سرگرم‌کننده و تمام‌نشدنی چگونه است و سطح باورنکردنی آزادی عمل در آن موجب شده ما شاهد خلق برخی از دیوانه‌وارترین سازه‌های مجازی باشیم.

Terraria

ناشر:‌ Codeglue

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

علاوه بر کاشت و برداشت، استخراج معدن هم در چند سال اخیر بین مخاطبان محبوب شده و Terraria به این موضوع کمک بسیاری کرده است. به عنوان یک ماجراجویی پیکسلی دو بعدی، شما کنترل یک ماجراجو را در دنیایی بزرگ پر از زیرزمین‌هایی برای اکتشاف و سطوح مختلف برای کند و کاو در اختیار دارید. شما می‌توانید تمام وقت خود را صرف پیدا کردن مواد کمیاب و ساخت بزرگترین پناهگاه‌ها کنید، یا اینکه برای چالشی واقعی سراغ شکار هیولاهای عظیم‌الجثه بروید.

Stardew Valley

ناشر: Chucklefish

معرفی بازی های اندروید با پشتیبانی از دسته

شبیه‌سازهای کشاورزی در دوران کرونا حسابی اوج گرفتند و Stardew Valley یکی از اصلی‌ترین عناصر افزایش محبوبیت این سبک بود. این بازی با طراحی جذاب پیکسلی شما را در نقش جوانی قرار می‌دهد که زندگی شهری را رها می‌کند و سراغ مزرعه‌داری می‌آید. چه تصمیم بگیرید وقتتان را صرف رسیدگی به مرزعه کنید و چه سراغ ماجراجویی در معادن بروید، جذابیت‌ها و سرگرمی بسیاری برایتان وجود دارد. مهم‌تر از همه، پشتیبانی کامل از کنترلر نیز در این بازی قرار داده شده تا همه طرفداران بتوانند از آن لذت ببرند.

منبع: ویجایتو

دیدگاه شما
رایان کلیک بلاگ
رایان کلیک بلاگ
استفاده از مطالب بلاگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام رایان کلیک بلاگ و لینک به منبع بلامانع است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.