نصب ویندوز 11 سبک روی سیستم های قدیمی

نصب ویندوز 11 سبک روی سیستم های قدیمی

نصب ویندوز 11 سبک روی سیستم های قدیمی شدنی است؟

پیش‌نیازهای سخت‌افزاری برای نصب ویندوز ۱۱ باعث شده است بسیاری از کاربرانی که کامپیوترهای قدیمی یا رایانه‌هایی با سخت‌افزار ضعیف دارند، امکان استفاده از این سیستم‌عامل را نداشته باشند. افزون‌بر این، ویندوز 11 به‌واسطه‌ی قابلیت‌های جدیدش نسبت‌به سایر نسخه‌های قدیمی‌تر اندکی سنگین‌تر شده است و یکی دیگر از علت‌های نصب‌نشدن یا تجربه‌ی نامطلوب ویندوز 11 در دستگاه‌های قدیمی محسوب می‌شود.

مایکروسافت برای نصب نسخه‌ی استاندارد ویندوز ۱۱، وجود حداقل چهار گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، مادربرد UEFI و پشتیبانی‌کننده از Secure Boot و از همه مهم‌تر تراشه‌ی 2.0 TPM را الزامی می‌داند که بسیاری از رایانه‌ها فاقد آن هستند. این تمام ماجرا نیست؛ ویندوز 11 به‌صورت رسمی تنها روی پردازنده‌های مدرن مانند تراشه‌های نسل ۸ اینتل پشتیبانی می‌شود.

اگر شما هم رایانه‌ی قدیمی و ناسازگار با ویندوز ۱۱ دارید، خبر خوب اینکه «Tiny11» به‌عنوان یک ویرایش غیررسمی و سبک‌شده‌ی ویندوز 11، قابلیت‌های اضافه‌ی این سیستم‌عامل را حذف کرده و پیش‌نیازهای نصب آن را دور می‌زند تا بتوانید به‌راحتی نسخه‌ی سبک‌تر این سیستم‌عامل را روی کامپیوتر خود نصب کنید و کم‌نقص‌ترین تجربه‌ی ویندوز 11 را داشته باشید.

نصب ویندوز 11 سبک روی سیستم های قدیمی

ویندوز tiny11 یک نسخه کوچک‌تر و سبک‌تر از سیستم عامل ویندوز 11 است. این ویندوز برای استفاده در دستگاه‌های با منابع سخت‌افزاری محدود، مانند لپ‌تاپ‌های قدیمی یا دستگاه‌های IoT، طراحی شده است. ویندوز tiny11 با حذف ویژگی‌های غیرضروری و بهینه‌سازی عملکرد، اندازه خود را تا 90 درصد نسبت به ویندوز 11 اصلی کاهش می‌دهد. این امر باعث می‌شود که این سیستم عامل برای دستگاه‌هایی با حداقل 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل اجرا باشد.این ویندوز از بسیاری از ویژگی‌های اصلی ویندوز 11، مانند منوی استارت جدید، مرکز اعلان‌ها و تسکبار زنده، پشتیبانی می‌کند.این ویندوز فاقد مروگر میباشد و از قبل باید دانلود منیجر یا فایل نصب مرورگر مورد علاقه خود را به روی درایو دیگری برای نصب داشته باشید و یا از طریق Microsoft store مرورگر edge را جستجو و نصب کنید.

برخی از ویژگی‌های کلیدی این ویندوز

  • اندازه کوچک‌تر و سبک‌تر: اندازه این ویندوز  تا 90 درصد نسبت به ویندوز 11 اصلی کاهش یافته است.عملکرد بهینه‌شده: این ویندوز  با حذف ویژگی‌های غیرضروری و بهینه‌سازی عملکرد، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی: این ویندوز برای استفاده در دستگاه‌هایی با حداقل 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل اجرا است.پشتیبانی از ویژگی‌های اصلی: این ویندوز از بسیاری از ویژگی‌های اصلی ویندوز 11 پشتیبانی می‌کند.

نکته‌ی مهم: امکان دارد به‌دلیل دورزدن پیش‌نیازهای سخت‌افزاری نصب ویندوز ۱۱ در Tiny11، پس‌از نصب این نسخه‌ی سفارشی و سبک روی برخی کامپیوترها با مشکلاتی مثل صفحه‌ی آبی، عدم کارکرد صحیح برخی قطعات و ویژگی‌ها مواجه شوید. البته این پروژه با انتشار آپدیت‌های جدید سعی دارد باگ‌ها و مشکلات گزارش‌شده را برطرف سازد.

توضیحات

  • این نسخه توسط یک توسعه‌دهنده مستقل به نام NTDEV ساخته شده است.
  • این نسخه Retail میباشد، فایل نصب این ویندوز فشرده شده و در تاریخ 4 آذر 1402 منتشر شده است.
  • محدودیت TPM و Secure Boot و Ram بصورت دستی غیر فعال شده است و در زمان نصب اروری دریافت نخواهید کرد.
  • این نسخه محدودیتی ندارد و امکان دریافت آپدیت های ویندوز را دارا میباشد.
  • قابلیت نصب از طریق بوت UEFI وجود دارد.
  • برای دانلود به این لینک مراجعه کنید.
دیدگاه شما
رایان کلیک بلاگ
رایان کلیک بلاگ
استفاده از مطالب بلاگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام رایان کلیک بلاگ و لینک به منبع بلامانع است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.